حال شما برای آموزش رانندگی و گرفتن گواهینامه پایه دو نیاز نیست تمامی مدل های خودرو را یک به یک آموزش ببینید، فقط کافیست یک خودرو استاندارد و پراستفاده را انتخاب کنید. حسابداری در کسب و کارهای بزرگ: معمولا حسابداران با تجربه بعد از طی مراحل و کسب تجربه کافی و رزومه قوی و یا قبولی در آزمون های ورودی وارد این بازار میشوند ، آموزش نرم افزارهای این سطح، نیاز به تجربه و شناخت کافی دارند زیرا پیچیدگی و محتوای آنها بسیار تخصصی تر از نرم افزارهای سطح متوسط است. حسابداران توانایی بالایی در مدیریت زمان دارند. با کمی آموزش مالک فروشگاه میتواند کلیه امور حسابداری و مدیریت مالی فروشگاه را از طریق یک کامپیوتر انجام دهد. حسابدار باید با ظرافت و ریزبینی خود مسئله را بررسی و با روشی بهینه نسبت به رفع آن اقدام کند. کارفرما معمولا یا نیاز به نرم افزار ندارد و یا از نرم افزارهایی با قابلیت های کاربری ساده ، کوچک ، چابک، بدون گزارشات خاص و تحلیل پیچیده و در بسیاری از موارد، بدون نیاز به ثبت سند حسابداری و تنها در حد ثبت اطلاعات تعدادی و ریالی خرید و فروش و ارائه فاکتور و کنترل موجودی انبار و درموارد پیشرفته تر امکان ارتباط با ترازو و دستگاه کارتخوان را دارد در اینگونه کسب و کارها بعضا خود کارفرما بعنوان اپراتور سیستم کار کرده و معمولا کمتر از 10 نفر پرسنل داشته و معمولا نیاز به حسابدار حرفه ای ندارد.

 
بدون شک در حسابداری نیز باید ابتدا مقدمات و مفاهیم را آموخت و به آنها مسلط شد. نرم افزارهای حسابداری مربوط به هر حوزه نیز بی شک با هم متفاوت بوده و همچنین کار حسابداران و نیز سطح انتظارات مدیران درهر یک از این سطوح متفاوت است. در پایان این نکته را مدنظر داشته باشید که بهترین نرم افزار حسابداری از نگاه اشخاص مختلف با هم متفاوت است. حجم کار حسابداران بسته به نوع و حجم معاملات و صورت حسابهای مالی و وظایفی که به آنها محول میشود، متفاوت است. بهطور کلی اعتقاد برآن است که گزارشهای سالانه و حسابها نه تنها حسابرسی میشود، بلکه محتوای آن نیز تحت تأثیر حسابرسان قرار میگیرد کیفیت حسابرسی در رابطه با میزان رعایت استانداردهای حسابرسی مربوطه تعریف میشود. با این وجود، بین نرخ مؤثر مالیات با شدت سرمایهگذاری و ساختار مالکیت رابطه معناداری وجود ندارد. در نتیجه می توان گفت با رد فرضیه 0H، فرضیه چهارم پژوهش تایید می شود و بین نظرات استادان دانشگاه، شاغلین در حرفه و دانشجویان حسابداری از نظر مهارتهای حرفهای عملی دانش آموختگان در رشته حسابداری تفاوت معنادار وجود دارد.
 
نتایج تحلیل واریانس فرضیه دوّم، در جدول 7 نشان می­دهد که تفاوت معناداری بین دیدگاه پاسخدهندگان مبنی مورد تناسب محتواو شیوههای آموزش حسابداری(مقطع کارشناسی ارشد) با یادگیری مهارتهای مانند حسابداری مدیریت وجود دارد.یعنی با توجه بهاحتمال آماره F (0.0046) این تفاوت از لحاظ آماری معنادار است؛ و این موضوع دلالت بر رد فرضیه دوّم را دارد. تلاش کنید حداقل در ماه یک روز در ساعات خاصی با حسابدار خود یا موسسه حسابداری که واحد مالی خود را برون سپاری کردید جلسه برگزار کنید در این جلسات تمام امور مالی یک ماه گذشته را با دقت و جزییات بررسی کنید و در مورد کم و کاستی پرداختی ها ، دریافتی ها و دستمزدها از حسابدار یا موسسه حسابداری سوال بپرسید. اما در کل، حسابدار موفق کسی است که بتواند امورات مالی و حسابداری خود را با مدیریت زمان درست، پیش ببرد. با یک مثال در مورد خودرو شاید بتوان به پاسخ را شفاف نمود. کارآمدی وصول مالیات بر ارزشافزوده در مورد کالاهای وارداتی در گرو کارآمدی گمرک است و روبرو شدن با تقلبهای در ارتباط با مالیات بر ارزشافزوده کالاها و خدمات وارداتی با بهینه کردن قانون گمرکی امکانپذیر است.
 
همیشه باید به فکر توسعه واحد مالی بود و به سمت آنلاین شدن و بهروز بودن پیش رود، بطور مثال با حسابداری در محیط وب میتوان در هر نقطهای جغرافیایی امورات حسابداری را انجام داد و یک حسابدار حرفه ای بایستی با سازمان ها و ارگان های که مستقیما با حسابداری ارتباط دارند، آشنایی کامل داشته و نسبت به بخش نامه های صادره آنها و تغییرات احتمالی در خروجی ها و فایل های درخواستی و مواردی که تاثیر مالی یا مالیاتی دارند ، آگاه باشد. در اکسل انواع خروجی و گزارشها را میتوان ایجاد کرد و در فرایند بررسیها و ساز و کارهای مالی، تسهیلگری ارزشمند برای حسابداران محسوب میشود. با این نرم افزار میتوان گزارشها و فاکتورهای مختلف صادر کرد و کار با آن بسیار راحت است. نداشتن محدودیت زمانی نصب راحت اشاره کرد. البته با توجه به توانایی شرکتها در حوزه های مختلف و تخصصی تر شدن شرکتهای تولید کننده و نرم افزارهای تخصصی، به طور مطلق نمیتواند در مورد اینکه کدام شرکت بهتر است اظهارنظر نمود. خودرو را در چه زمینه ای استفاده خواهید نمود؟ حال در صورتیکه شما رانندگی را بیاموزید، قادر خواهید بود هر وسیله نقلیه، با هر برندی را برانید و در صورت تسلط و افزایش تجربه ، حتی قادر میشوید ایرادات آن را نیز به خوبی شناسایی کرده و در مورد آنها اظهارنظر کنید.